W tym roku Axence opublikował aż 3 duże aktualizacje do swojego flagowego rozwiązania – nVision.
Pierwszy dotyczy ulepszenia modułu do zarządzania oprogramowaniem i zasobami IT. Jak możemy przeczytać na stronie Axence „Poprzednia wersja Inventory została rozebrana na czynniki pierwsze, a kluczowe funkcjonalności stworzyliśmy od nowa.” Do najbardziej wyczekiwanych przez użytkowników zmian należą m.in. : możliwość zarządzania licencjami przypisanymi do użytkownika pracującego na wielu urządzeniach, statusy pozwalające stworzyć cykl życia zasobów firmy, czy możliwość dodania jednej faktury do kilku zasobów za jednym razem.
Odpowiadając na wyzwania stojące dzisiaj przed wszystkimi organizacjami, Axence zdecydował się wzbogacić nVision o funkcjonalność zdalnego dostępu. To rozwiązanie pozwala firmom zaoszczędzić na często drogich rozwiązaniach VPN bardzo przydatnych w czasach epidemii. Poniżej diagram obrazujący działanie zdalnego dostępu.
Kolejna aktualizacja dotyczy modułów HelpDesk i DataGuard. Największą zmianą w HelpDesk jest dodanie zarządzania widocznością zgłoszeń. Umożliwia ona ograniczenie widoczności administratorów do tych tematów, którymi w rzeczywistości się zajmują. Na przykład, administrator może mieć dostęp tylko do zgłoszeń użytkowników z grupy „księgowość”. To rozwiązanie poza zwykłym zwiększeniem wygody adminów, ogranicza ryzyko wycieku informacji, które często mają charakter poufny. Pojawiły się również możliwości publikowania artykułów wewnętrznych, dodawania komentarzy do zamkniętych zgłoszeń oraz ulepszenia wyszukiwarki.
Funkcjonalność DataGuard z kolei została rozszerzona do kontroli katalogów lokalnych w taki sam sposób, w jaki wcześniej kontrolowane były nośniki zewnętrzne. Mowa konkretnie o ograniczaniu dostępów do poszczególnych dokumentów czy wysyłanie alertów o niebezpiecznych operacjach wykonywanych na plikach.